Известие

Collapse
No announcement yet.

Разход на 166 2.4 ЖТД?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от chavetoo Покажи съобщение
    Тогава защо се променя показанието след затапване на ЕГР-а. След затапване не променяме броят на впръскванията. Също така при лъжене на ЕКУ-то, че въздуха е по малко а реално си е повече, ИЦС-а също започва да показва по малко. Това някак не ми се връзва и от там си вадя заключението, че ЕКУ-то си подава информация за разход а не за впръсквания. Пък може и да греша, но ако стане резултата 2-1 за вас спирам и се

    Всичко това е вярно,ЕКУ-то казва на ИЦС-а средния разход.Нали не забравяте,че разхода също зависи и от качеството на нафтата,казвам го от опит.Мойта кола по борд харчи по-малко с нафта от Лукойл,отколкото с нафта от ЕКО, а с нафта от ОМВ харчи най-малко,но и не върви...........Разхода се изчислява по броя на впръскванията и по времената/тях ги определя ЕКУ-то,според външна температура,температура на въздуха,температура на горивото,налягане на нафтата,налягане в колектора,положение на педала на газта,качество на нафтата включително,а от него зависи на какви проценти работи регулатора/.Всички тези неща са навързани и е нормално да се получават разминавания.
    Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
    Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
    Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

    Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

    Comment


    • разход 166

      Колеги,да поясня отново,за да ви отчита точно разхода преди тръгване всичко се нулира,както моментния така и средния/общия/разход и тогава се вижда реалните показания.На моята има моментен разход който постоянно си мени показанията по време на движение и отделно има този общ разход.Забравих да кажа ,че освен другите манипулации на 5000км и дебитомера също го чистя като го поливам обилно с чист спирт и по този начин съм постигнал тези резултати.
      Алфа Ромео 159

      Comment


      • ...
        Alfa Romeo 166 2.4 JTD
        Блог за работа и кариера

        sigpic

        Comment


        • Първоначално публикувано от alfa156jtd Покажи съобщение
          Колеги,да поясня отново,за да ви отчита точно разхода преди тръгване всичко се нулира,както моментния така и средния/общия/разход и тогава се вижда реалните показания.На моята има моментен разход който постоянно си мени показанията по време на движение и отделно има този общ разход.Забравих да кажа ,че освен другите манипулации на 5000км и дебитомера също го чистя като го поливам обилно с чист спирт и по този начин съм постигнал тези резултати.
          Кой ти каза да си чистиш дебитомера на 5000 км.,по-добре спри,защото ще го убиеш,а твоя хич не е ефтин,400+++ лв.
          Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
          Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
          Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

          Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

          Comment


          • Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
            Всичко това е вярно,ЕКУ-то казва на ИЦС-а средния разход.Нали не забравяте,че разхода също зависи и от качеството на нафтата,казвам го от опит.Мойта кола по борд харчи по-малко с нафта от Лукойл,отколкото с нафта от ЕКО, а с нафта от ОМВ харчи най-малко,но и не върви...........Разхода се изчислява по броя на впръскванията и по времената/тях ги определя ЕКУ-то,според външна температура,температура на въздуха,температура на горивото,налягане на нафтата,налягане в колектора,положение на педала на газта,качество на нафтата включително,а от него зависи на какви проценти работи регулатора/.Всички тези неща са навързани и е нормално да се получават разминавания.
            Прав е колегата Mury за начина по който се отчита разхода. С едно уточнение - това, че не ecu-то пресмята средния разход. ECU - то подава на ICS - а информация за времената на впръскване а ICS - ът на базата на зададено количество гориво/за време на впръскване, пресмята средния разход и го визуализира.
            Нямаше да изпиша толкова глупости, ако бях разгледал по-внимателно това:




            там е видно, че параметърът има измерение количество (кубически мм.)/време на впръскване (милисекунди).

            Накратко:

            1 - ECU то определя времената на впръскване и подава тези данни на ICS - а

            2 - Тъй като тези времена зависят от много фактори, като температура, дебитомер, обороти, ЕГР, качество на горивото....... Показанието на средния разход не е еднакво при привидно еднакви условия.

            3 - На някои ICS-и параметъра количество гориво/време на впръскване може да се променя от сервизното меню, на други - не.
            Last edited by ecotronic; d.m.y г., 22:36.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
              Всичко това е вярно,ЕКУ-то казва на ИЦС-а средния разход.Нали не забравяте,че разхода също зависи и от качеството на нафтата,казвам го от опит.Мойта кола по борд харчи по-малко с нафта от Лукойл,отколкото с нафта от ЕКО, а с нафта от ОМВ харчи най-малко,но и не върви...........Разхода се изчислява по броя на впръскванията и по времената/тях ги определя ЕКУ-то,според външна температура,температура на въздуха,температура на горивото,налягане на нафтата,налягане в колектора,положение на педала на газта,качество на нафтата включително,а от него зависи на какви проценти работи регулатора/.Всички тези неща са навързани и е нормално да се получават разминавания.
              Първо това което е написал колегата НЕ е вярно - като запушим ЕГР-а НЕ лъжем компютъра Ако на някой не е ясно ще го обесня. Второ много смело пишеш коя кола как смята горивото при положение че алгоритмите в компютрите на твоята кола и на по-старите са коренно различни И трето това че ти се мени разхода с различните горива съвсем не се дължи на това как смята компютъра - немож го излъга с качество на горивото. Ако имате конкретни въпроси питайте ще обесня за да не става 2 страници пост

              ---------- Post added at 21:27 ---------- Previous post was at 21:23 ----------

              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              Накратко:

              1 - ECU то определя времената на впръскване и подава тези данни на ICS - а

              3 - На някои ICS-и параметъра количество гориво/време на впръскване може да се променя от сервизното меню, на други - не.
              Имам забележка тук - ЕКУ - то си смята моментния разход директно и го подава на ИЦС ИЦС изобщо няма достатъчно мощен и подходящ процесор да смята директно от време на впръскване и както си написал сам количеството гориво съвсем не се определя само от времето на впръскване - съответно си противоречиш и написаното не е вярно

              ---------- Post added at 21:29 ---------- Previous post was at 21:27 ----------

              Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
              Кой ти каза да си чистиш дебитомера на 5000 км.,по-добре спри,защото ще го убиеш,а твоя хич не е ефтин,400+++ лв.
              Тук съм съгласен Да не говорим че дори да не чисти дебитомера разхода няма да се увеличи
              0888 232 484 - Бобо Extreme Service
              sigpic
              Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
              Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

              Comment


              • Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
                Първо това което е написал колегата НЕ е вярно - като запушим ЕГР-а НЕ лъжем компютъра
                Ако става въпрос за мен, не съм казвал това.
                Казах, че когато се затапи ЕГР-а и показанията за разхода на ИЦС-а се променят, променят се защото се променя и количеството на въздуха.
                А умишленото лъгане на ЕКУ-то за въздуха става от дебитомера, влиза си реалното количество въздух, но дебитомера подава грешни стойности към ЕКУ-то. При това положение показанията на ИЦС-а отново се променят. С тези два примера исках да кажа на колегата, че към ИЦС-а не се подават брой впръсквания и той да смята, подава си се разход на гориво.

                Comment


                • Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                  Кой ти каза да си чистиш дебитомера на 5000 км.,по-добре спри,защото ще го убиеш,а твоя хич не е ефтин,400+++ лв.
                  Това наистина е голяма глупост.
                  Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                  Comment


                  • разход 166

                    Колеги,тази ми е алфа нр.4 на всички до сега съм правил тези манипулации и несъм имал проблем важното е да няма допир до дебитомера.
                    Алфа Ромео 159

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
                      ----------
                      Имам забележка тук - ЕКУ - то си смята моментния разход директно и го подава на ИЦС ИЦС изобщо няма достатъчно мощен и подходящ процесор да смята директно от време на впръскване и както си написал сам количеството гориво съвсем не се определя само от времето на впръскване - съответно си противоречиш и написаното не е вярно
                      Освен честота на циклите на впръскване (която зависи от оборотите) и продължителността на всеки един цикъл (която очевидно се променя динамично за да се получи по-богата или по-бедна горивна смес), какво друго ползва ECU - то за да определи моментния разход?

                      ---------- Post added at 21:29 ---------- Previous post was at 21:27 ----------



                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • Вероятно и налягането в рейла, също е променлива
                        Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                        Lancia Kappa JTD '98 -

                        Comment


                        • Налягането влиза в сметките за продължителността на впръскването. Не се взема допълнително
                          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                            Налягането влиза в сметките за продължителността на впръскването. Не се взема допълнително
                            Няма такова нещо продължителността си е продължителност, налягането си е налягане

                            ---------- Post added at 18:46 ---------- Previous post was at 18:45 ----------

                            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                            Освен честота на циклите на впръскване (която зависи от оборотите) и продължителността на всеки един цикъл (която очевидно се променя динамично за да се получи по-богата или по-бедна горивна смес), какво друго ползва ECU - то за да определи моментния разход?

                            ---------- Post added at 21:29 ---------- Previous post was at 21:27 ----------

                            Колега дай ми конкретно ЕКУ и ще ти кажа какво влиза в сметките
                            0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                            sigpic
                            Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                            Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                            Comment




                            • ---------- Post added at 18:46 ---------- Previous post was at 18:45 ----------



                              Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
                              Колега дай ми конкретно ЕКУ и ще ти кажа какво влиза в сметките
                              Нямам впредвид конктетно ECU. Разсъждавайки логически се опитвам да си обясня, как ECU - то въздейства върху количеството гориво.
                              Ясно е, че ECU то на базата на получена информация от различни датчици и от предварително зададени данни, изчислява количеството гориво, което трябва да бъде подадено на определен цилиндър. Как обаче ECU - то реализира подаването на изчисленото количество. Аз се сещам за 3 начина:

                              1 - Чрез промяна на продължителността на впръскването.

                              2 - Чрез промяна на налягането на горивото в участъка преди клапана, който комутира потока гориво. (не зная дали това е така при моторите, които дискутираме)

                              3 - Чрез промяна сечението на самата дюза (Това e технически подход, но не мисля, че е така в конкретните изпълнения)


                              ....... и за друго не се сещам.

                              Затова и питам.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение


                                ---------- Post added at 18:46 ---------- Previous post was at 18:45 ----------





                                Нямам впредвид конктетно ECU. Разсъждавайки логически се опитвам да си обясня, как ECU - то въздейства върху количеството гориво.
                                Ясно е, че ECU то на базата на получена информация от различни датчици и от предварително зададени данни, изчислява количеството гориво, което трябва да бъде подадено на определен цилиндър. Как обаче ECU - то реализира подаването на изчисленото количество. Аз се сещам за 3 начина:

                                1 - Чрез промяна на продължителността на впръскването.

                                2 - Чрез промяна на налягането на горивото в участъка преди клапана, който комутира потока гориво. (не зная дали това е така при моторите, които дискутираме)

                                3 - Чрез промяна сечението на самата дюза (Това e технически подход, но не мисля, че е така в конкретните изпълнения)


                                ....... и за друго не се сещам.

                                Затова и питам.
                                1+2 - като изключим това за клапана щото не го разбрах какво имаш предвид и добавим броя на впръскванията в зависимост от режима и типа на ЕКУ-то не случайно те питам кое ЕКУ защото те се базират за изчисление на различни неща
                                0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                                sigpic
                                Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                                Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                                Comment

                                Working...
                                X